Gebruik jij Google Analytics voor je marketing campagnes?
Met Google Analytics zie je perfect wat bijvoorbeeld de herkomst is van online bezoekers aan jouw website, hoe lang men op een bepaalde pagina blijft en op welke pagina men jouw website weer verlaat.
Er zijn talloze mogelijkheden om de interactie op jouw website te onderzoeken, marketingcampagnes op te zetten, je sales-funnel in kaart te brengen etc..
De volgende belangrijkste acties op jouw website worden geanalyseerd door Google Analytics:
- Hoeveel mensen hebben mijn website bezocht
- Hoeveel tijd hebben de bezoekers op mijn website doorgebracht.
- Hebben ze mijn website gevonden via Google, andere zoekbrowsers of via andere websites.
- Waren het bezoekers uit mijn woonplaats, regio, Nederland of elders ter wereld.
Hoe kun je jouw website aanmelden voor Google Analytics?
Via deze link Aanmelden op Google Analytics kun je informatie vinden en stapsgewijs een account aanmaken.
Kom je er niet uit, dan kun je contact opnemen met je webmaster, omdat er een code in je website moet worden opgeslagen.
Wanneer je een geverifieerd account hebt, kun je de koppeling vinden naar Google Analytics in de beheeromgeving van jouw webshop of website.
Op mijn website kun je meer tips lezen hoe je jezelf of jouw bedrijf beter kunt profileren op internet, waaronder het blog over online-profilering
Tags: Google, Zoekmachine
Tags: SEO,zoekmachineoptimalisatie,marketing
Gratis social media advies
Heb je belangstelling voor tips en adviezen voor het gebruik van Social media ?
Je kunt mij volgen op Facebook , Twitter , LinkedIn , op mijn LinkedIn Companypage of op mijn Google Bedrijfspagina.