Tekstschrijven, Personal en Public Relations, Social Media support en Social Media training

  SOCIAL MEDIA SUPPORT en meer...

Waarom zou je een Facebook Pagina aanmaken?

Het is in strijd met de voorwaarden van Facebook om je account te gebruiken om iets anders dan jezelf (bijvoorbeeld je bedrijf) te vertegenwoordigen.
Als je dit doet, loop je het risico om permanent de toegang tot je account te verliezen als je het niet omzet in een Facebook Bedrijfspagina.

Als je je profiel gebruikt om een bedrijf te vertegenwoordigen, heeft het omzetten van je profiel in een pagina verschillende voordelen:
Pagina's zijn bedoeld voor bedrijven en organisaties en bevatten functies waarmee je klanten kunt benaderen en je doelen kunt bereiken
Je krijgt toegang tot pagina-inzichten, waar je statistieken kunt zien over welke berichten populair zijn en welke leeftijd en locatie je bezoekers hebben
Met paginarollen kun je andere Facebookgebruikers de mogelijkheid geven om je pagina te bewerken.
Je kunt advertenties maken en berichten versterken.

Hoe je je Facebook profiel kunt omzetten naar een pagina, lees je in één van mijn andere blogs.

Een Facebook Bedrijfspagina wordt ingezet om de consument te binden.

Helaas blijkt dat de berichten op deze pagina’s gemiddeld door slechts 6 tot 10 % van de fans wordt gezien, en dat percentage neemt nauwelijks toe.
Benut daarom je kansen om jouw merk of product zichtbaarder te maken voor een groter internetpubliek:

3 waardevolle tips waarmee je je bedrijfspagina kunt laten groeien

  1. Maak gebruik van Hashtags
    Hashtags (#, zoals ontstaan op Twitter) kunnen ook op Facebook worden ingezet om beter te worden gevonden. Consumenten die op trefwoorden naar bepaalde producten of diensten zoeken, komen zo sneller in contact met de berichten op jouw fanpage. Je kunt in Facebook Insights (de statistieken) checken wat de effecten van de gebruikte hashtags op de groei van het bereik en het aantal fans is.

  2. Vraag om Recensies
    Vraag je fans om hun mening en een sterrenwaardering over de pagina te geven. De gemiddelde waardering is altijd duidelijk zichtbaar op de fanpage en geeft niet-fans een indicatie van de populariteit van jouw content. Hoe hoger de score, des te meer consumenten geneigd zullen zijn jouw pagina te blijven volgen.

  3. Volg andere Facebook Pagina's met jouw Facebookpagina
    Dit levert jouw bedrijf altijd opvalwaarde en wellicht gaat deze Bedrijfspagina jouw Pagina ook volgen... of de eigenaar van de pagina gaat jouw updates persoonlijk volgen. 
    Hoe je dit instelt, leg ik je graag uit:

    • Ga naar de pagina die je wilt volgen en klik onder de coverfoto op de drie puntjes ... 
    • Klik op volgen vind dit leuk met je pagina en kies jouw eigen pagina.
    • Wanneer je naar de berichten van de pagina gaat, kun je ook liken of reageren als je pagina! Dit is een goede tip voor je naamsbekendheid.

Mocht je Facebook zakelijk willen inzetten, is het misschien een goed idee om een Facebook Workshop te volgen! 

Facebook like Volg je mijn Facebookpagina voor meer tips?

Tags: facebook,socialmedia,tips


Gratis social media advies

Heb je belangstelling voor tips en adviezen voor het gebruik van Social media ?
Je kunt mij volgen op Facebook , Twitter , LinkedIn , op mijn LinkedIn Companypage of op mijn Google Bedrijfspagina.

 
   « Tips overzicht