Is Facebook voor de detailhandel en horeca een goed marketingmiddel?
Is het niet de hoogste tijd om te werken aan jouw online profilering!
Tegenwoordig is het ook voor de detaillist, de horeca of MKB-er van essentieel belang dat ook uw bedrijf sporen op het internet nalaat, om serieus mee te spelen met het digitale marketingspel.
Steeds meer mensen googlen eerst op internet, alvorens ze een winkel of (horeca-) bedrijf bezoeken.
Daar kunt jij voordeel uit halen!
Hoe zorg je voor een juiste online profilering?
Als jouw online profilering optimaal is, de zoekwoorden goed zijn ingesteld en je website wordt veel bezocht door gebruik te maken van social media en links en backlinks, wordt jouw website hoger gerankt in de zoekresultaten en ben je voor jouw doelgroep beter zicht-en vindbaar, hetgeen jouw kansen op een grotere omzet, meer klanten of opdrachten aanzienlijk vergroot.
Hoe trek je de aandacht van de doelgroep?
Door social media effectief in te zetten, kun je potentiële klanten trekken naar jouw website… maar ook naar je winkel of bedrijf.
Waar kun je nieuwe klanten beter bereiken dan via het sociale medium Facebook, het grootste sociale online netwerk ter wereld, waar ruim 9 miljoen Nederlandse consumenten gebruik van maken?
Facebook Training voor detailhandel en horeca
Ik verzorg graag Facebook trainingen voor detaillisten, horeca-ondernemers en MKB-ers.
Wanneer jij Facebook zakelijk wilt gebruiken, heb je zowel een persoonlijke als een zakelijke pagina nodig. (In Facebooktermen heet de persoonlijke pagina PROFIEL en de zakelijke BEDRIJFSPAGINA of FANPAGE).
Wat kun je verwachten van mijn Facebook Training?
Voorafgaand aan de workshop ontvang je een checklist over wat je nodig hebt aan teksten en afbeeldingen, zodat we direct kunnen beginnen met het invullen van een profiel- en/of bedrijfspagina.
Om jou optimale aandacht te kunnen geven, kan ik een beginners- en gevorderden-groep samenstellen.
Tijdens de training begeleid ik jou stap voor stap, waarbij je de tijd krijgt om gegevens in te vullen, te oefenen en advies te vragen.
Je gebruikt je eigen laptop… (De training is niet gebaseerd op een facebookapp op smartphone of tablet.)
Voor beide niveaus heb ik het volgende 3 uur durende programma samengesteld:
Dag 1 basisbeginselen Facebook
- Starten met Facebook, opmaken of optimaliseren van een persoonlijk profiel
- Basisinstellingen, privacy, blokkeren en taggen
- Uitnodigen van vrienden
- Volgen van Facebookpagina’s
- Teksten, foto’s, links(URL’s) en video’s invoegen
- Uitleg Edgerank (algoritme)
- Deelnemen aan groepen
- Effectief zoeken op Facebook
- Facebook koppelen aan Twitter (naar wens)
Na afronding van deze workshop kun je deelnemen aan het vervolgprogramma:
Dag 2 - Zakelijk gebruik Facebook
- Maken van een Bedrijfspagina
- Contentplan
- Hoe voorkom je een ‘overkill’ aan nutteloze informatie
- Evenementen aanmaken
- Deelnemen aan Groepen (Communities)
- Groepen aanmaken/beheren
- korte toelichting analyses en statistieken, promoties en adverteren (Ads)
- Integratie met andere social media
- Content Management ofwel Social Media Management
Social media support
Je kunt natuurlijk de Social Media Trainingen van Pride & Proud volgen, maar een andere optie is het
totale Social Media Management of Content Management uit handen te geven middels een abonnement Social Media Support
Ik schrijf gerelateerde webteksten en relevante social media content voor opdrachtgevers.
Dit is al mogelijk vanaf € 150,= excl. btw per maand.
Wil je meer informatie of een prijsindicatie? Neem gerust contact met mij op!
Ja, ik wil graag op de hoogte gebracht worden wanneer er data bekend zijn voor de Social Media Trainingen en vul het inschrijfformulier in: