Content Marketing
Content Marketing is een marketingtechniek die wordt toegepast om waardevolle content te creëren en te verspreiden, dat gericht is op een specifieke doelgroep.
Bloggen en Content Marketing zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, maar ook publiceren en adverteren op social media kan zeer effectief zijn. Goede Content Marketing wordt vaak gecombineerd met SEO ofwel zoekmachineoptimale webteksten, waarmee je hoog kunt ranken in de zoekmachines. De nadruk ligt op 'waardevol' omdat deze vorm van marketing het meest effectief is gebleken.
De content moet informeren, entertainen, een boodschap overdragen of een emotie oproepen bij het publiek, waardoor je de doelgroep aan je bedrijf of organisatie kunt binden.
Doelgroepbepaling
Hoe jouw doelgroep eruit ziet, en op welke wijze wij de doelgroep kunnen benaderen, gaan we natuurlijk onderzoeken.
Op welk kanaal vind je jouw ideale klant, wat zijn zijn interesses, op welke vraag wil hij een antwoord, wat is zijn zoekvraag en welk probleem moet opgelost worden? Zorg er in ieder geval voor dat jouw content jouw persoonlijkheid overbrengt. Je online bezoekers willen weten met wie zij te maken hebben. Het is absoluut belangrijk is om een sterke bedrijfsidentiteit en een goede online profilering te hebben, waarmee je jouw bedrijf een vertrouwd gezicht en een betrouwbaar karakter geeft.
Wanneer je daar je prettig leesbare of informatieve content op richt zul je zien dat je succes zult oogsten. Met jouw content kun je het vertrouwen van je doelgroep winnen, waarna het betalende klanten worden.
Populaire vormen van content
Content marketing draait niet alleen om tekstpublicaties, zoals blogs en whitepapers, maar tegenwoordig is visuele content ook een heel belangrijk onderdeel van een goede content marketing strategie. Zorg voor bijvoorbeeld aansprekende foto’s, video’s en infographics.
- Blogs (webartikelen)
- E-books
- Whitepapers
- Video’s
- Infographics
- Animaties
- Podcasts
Content Marketing Advies en ondersteuning
Pride & Proud PR en Communicatie kiest vooral voor het schrijven van SEO blogs (webartikelen) omdat verreweg de meeste online gebruikers in Google zoeken om antwoord te vinden op vragen of een koopbehoefte te stillen. Uiteraard wordt er ook veelvuldig gebruik gemaakt van social media om de content te verspreiden. Ook animatie- of video marketing behoort tot de mogelijkheden.
Mijn opdrachtgevers kunnen rekenen op:
- Verbeterde vindbaarheid en zichtbaarheid (SEO)
- Betere conversies en hogere kwaliteit leads
- Sterkere merkpositionering