Een artikel schrijven op Google Mijn Bedrijf is slim, omdat jouw online publicatie getoond wordt in de Google zoekmachine, waarmee je zicht-en vindbaar wordt in de zoekresultaten.
Op mijn website plaats ik artikelen over online profilering. Een belangrijke factor om op te vallen in de zoekresultaten van de zoekbrowser in Google is gebruik te maken van de mogelijkheden die Google aan bedrijven biedt om zichzelf te presenteren. Ik schreef al eerder een artikel over Promoten in Google, dat misschien interessant voor jou kan zijn.
Op Google Mijn Bedrijf kun je tegenwoordig met de functie Google Updates direct een artikel publiceren, welke getoond wordt in de resultaten van de Google zoekmachine.
Met 'Google updates' kun je artikelen, aanbiedingen, evenementen, nieuws of speciale acties welke aandacht verdienen toevoegen aan je Google bedrijfspagina.
Je content wordt daarmee vindbaar in de organische zoekresultaten, in Google Maps en op je bedrijfspagina zelf.
Zie hier mijn artikel over een Facebook Workshop op maat, welke zichtbaar is in het zoekresultaat, wanneer je Pride & Proud PR en Communicatie intypt in de zoekbrowser (zie rode stip):
Heb jij nog geen Google Business site, waarmee je beter zicht- en vindbaar wordt op internet?
Ik maak Google Mijn Bedrijf pagina's voor mijn opdrachtgevers en onderhoud deze door regelmatig updates te plaatsen, welke zichtbaar worden weergegeven in het infoblok links naast de zoekresultaten.
Een paar voorbeelden van de door mij onderhouden Google Mijn Bedrijf websites (Google Business Site):
Wereldrestaurant Atlantis in Arnhem
Sijmons Strafrecht Advocatuur Amersfoort
Plaagdierenbestrijding Van Rhee in Uddel
Bed & Breakfast 't Rheebokje in Uddel
Pride & Proud PR en Communicatie (mijn eigen Google Business site)
Hoe schrijf je een artikel (post) op Google Mijn Bedrijf?
Wanneer je een Google Post wilt publiceren, log je allereerst in op Google Mijn Bedrijf. Wanneer je succesvol bent ingelogd krijg je het dashboard te zien, waarop de informatie staat van de door jou beheerde Bedrijfspagina's.
Klik linksboven in op het tabblad ‘Berichten’, waarna je meteen kunt beginnen met het schrijven van je post. Je kunt kiezen uit verschillende opties. Zo kun je je tekst (100 tot 300 woorden) aanvullen met een foto van minimaal 400 pixels breed en 300 hoog, en met verschillende call-to-actions zoals ‘Bestellen’, ‘Meer informatie’, ‘Bekijk aanbod’, ‘Reserveren’ en ‘Registreren’. Heb je bijvoorbeeld een nieuw product in je webshop, dan kun je deze met Google Posts aankondigen met een korte tekst, een productfoto en een bestelknop.
Zodra je klaar bent met je post kun je op ‘Voorbeeld’ klikken om een testversie van je bericht te bekijken. Ben je tevreden? Klik dan op ‘Publiceren’ rechtsboven in je editor.
Na zeven dagen wordt je Google Post automatisch verwijderd uit de zoekmachine, maar blijft leesbaar op je uitgebreid profiel. De door jouw gepubliceerde evenementen vormen een uitzondering, want deze worden nà het evenement pas verwijderd. Op deze manier ‘dwingt’ Google de gebruikers om hun bijdragen actueel te houden.
Google Mijn Bedrijf is belangrijk voor ondernemers om lokaal goed vindbaar te zijn. Google Posts is een mooie aanvulling!
Google rules the Internet
Je bedrijfsprofiel op Google Mijn Bedrijf is de belangrijkste factor voor lokale vindbaarheid. Reden dus om daar tijd in te investeren!
Heb je hulp nodig bij het maken en publiceren van de juiste content? Of bij het aanmaken of optimaliseren van je Google Mijn Bedrijf pagina?
Neem gerust contact met mij op!
Tags: online profilering,social media,online branding
Tags: Google,Google+,Zoekmachine
Gratis social media advies
Heb je belangstelling voor tips en adviezen voor het gebruik van Social media ?
Je kunt mij volgen op Facebook , Twitter , LinkedIn , op mijn LinkedIn Companypage of op mijn Google Bedrijfspagina.